Stížnost, podnět nebo připomínku, může podat ústně či písemně osoba, které je, nebo byla poskytována služba, zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce osoby, osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela, osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována služba, člen domácnosti osoby, oprávněný k zastupování, nebo zaměstnanec pečovatelské služby.
Lze využít i anonymní elektronický formulář: https://forms.gle/4CBeibXE4txwhGwX6
Ústní stížnost má povinnost přijmout každý pracovník pečovatelské služby, a následně ji předá vedoucí služby, která se jí bude zabývat.
Písemné stížnosti je možné podat na adresu: Pečovatelská služba, nám. Osvobození 286, 664 82 Říčany, nebo e-mailem na adresu: dps@ricanyubrna.cz. Všechny stížnosti se evidují v Knize stížností, která je k dispozici u vedoucí PS. Každá stížnost musí být vyřízena nejdéle do 30 dnů od jejího doručení poskytovateli. Není-li klient spokojen s vyřízením, může se obrátit na zřizovatele služby – Obec Říčany, nám. Osvobození 340, 664 82 Říčany, případně na další instituce (Krajský úřad Jihomoravského kraje, ombudsman…).
Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti, nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2. o prověření vyřízení této stížnosti. V žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
U anonymních stížností, které lze podat do schránky SLUŽBA v DPS, je výsledek zveřejněn na informační nástěnce v DPS.